2019-06-29
Wielki świat w małej bibliotece

Projekt Budżetu Obywatelskiego 2019 WIELKI ŚWIAT W MAŁEJ BIBLIOTECE umożliwia konstantynowianom uczestniczenie w wybranych atrakcyjnych wydarzeniach. 21 czerwca była wyprawa do Teatru Muzycznego w Łodzi na koncert Ireny Santor „Jubileusz. Śpiewam, czyli jestem”. 29 czerwca odbyła się wycieczka na jedno z wybranych wydarzeń 20. Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski”. Celem był koncert inauguracyjny ZŁOTY JUBILEUSZ, podczas którego w Łowiczu wystąpił obchodzący 50-lecie Chór Filharmonii Łódzkiej. Wycieczka na koncert w Łowiczu połączona była ze zwiedzaniem okolic tego miasta. Poniżej krótkie relacje. BC
Podróż sentymentalna
Mieszkańcy Konstantynowa Łódzkiego, dzięki projektowi naszej Biblioteki z Budżetu Obywatelskiego 2019 WIELKI ŚWIAT W MAŁEJ BIBLIOTECE, mogli uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu. 21 czerwca udaliśmy się do Teatru Muzycznego w Łodzi na koncert Ireny Santor „Jubileusz. Śpiewam, czyli jestem”. Artystka obchodzi w tym roku diamentowy jubileusz pracy, co stało się pretekstem dla snucia muzycznych (i nie tylko) wspomnień. Wróciliśmy z piosenkarką do czasów Hanki Ordonówny, pierwszych lat powojennych, zespołu Mazowsze… Gwiazda, wykonując utwory, tworzone przez znanych kompozytorów i autorów tekstów, przywoływała wspomnienia nie tylko o minionych czasach, ale przede wszystkim ludziach. Artystka pokazała wspaniały warsztat, roztaczając przy tym niesamowity urok osobisty. Zasłużonym brawom nie było końca. Niezapomniane chwile! AJS
Z wizytą w Łowiczu
W Miejskiej Bibliotece Publicznej w Konstantynowie Łódzkim nie ma miejsca na nudę. 29 czerwca odbyła się druga wycieczka w ramach projektu Budżetu Obywatelskiego 2019 WIELKI ŚWIAT W MAŁEJ BIBLIOTECE, dzięki któremu konstantynowianie uczestniczą w wybranych wydarzeniach 20. Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski”. W sobotę naszym celem był wieczorny koncert inauguracyjny ZŁOTY JUBILEUSZ, podczas którego wystąpił Chór Filharmonii Łódzkiej, który obchodzi właśnie 50-lecie. Cudowne dźwięki wybrzmiały we wspaniałym wnętrzu bazyliki katedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja. Zanim jednak zasiedliśmy w ławkach kościoła, by oddać się muzyce, mieliśmy okazję obejrzeć kilka atrakcyjnych miejsc. Zwiedzanie zaczęliśmy od pałacu w Walewicach, gdzie przyjęli nas państwo w strojach z epoki napoleońskiej, nawiązując w ten sposób do romantycznej historii miłości Marii Walewskiej i Napoleona Bonaparte. Owocem romansu był Aleksander, urodzony właśnie w Walewicach. W odrestaurowanych wnętrzach pałacu wysłuchaliśmy historii tego miejsca. Podziwiając już z okien autokaru wspaniałe konie ze stadniny walewickiej, wyruszyliśmy do Bednar na spotkanie z browarnikiem. Wiedzę na temat produkcji piwa uzupełniliśmy, oczywiście, kropelką złotego napoju chmielowego. Posililiśmy się kopytkami w tradycyjnym łowickim wydaniu, czyli z białym serem, prażoną cebulką i boczkiem. Pyszności! Z nową energią udaliśmy się do Warsztatu Garncarskiego Rodziny Konopczyńskich w Bolimowie, by przekonać się, że „nie święci garnki lepią”. Łowicki Oddział Archiwum Państwowego w Warszawie otworzył przed nami podwoje przeszłości, ukazując regały wypełnione starymi dokumentami. Słońce, kawa i chwila wytchnienia na łowickim rynku przywróciły nas współczesności, pozwalając też „nastroić się” odpowiednio przed czekającym nas koncertem. Było wspaniale! Dziękujemy!