2023-06-02
SP nr 2 odpowiedziała ponad 50 słowami zamiast jednym (TAK / NIE). Wątpliwości pozostają…

SP nr 2 odpowiedziała ponad 50 słowami zamiast jednym (TAK / NIE). Wątpliwości pozostają…

Organizacja roku szkolnego. Dodatkowe dni wolne od zajęć (tzw. dni dyrektorskie)

■ Na nasze pytanie:
Czy szkoła poinformowała rodziców o możliwości udziału uczniów w zajęciach wychowawczo-opiekuńczych organizowanych we wszystkich tzw. dniach dyrektorskich wyznaczonych w roku szkolnym 2022/2023?
uzyskaliśmy odpowiedzi o bardzo zróżnicowanej długości. SP nr 5 odpowiedziała jednym komunikatywnym słowem (zgodnie z logiką pytania rozpoczynającego się słowem „czy”), SP nr 1 udzieliła odpowiedzi jednym wyczerpującym krótkim zdaniem, a SP nr 2 do odpowiedzi potrzebowała ponad 50 słów zawartych w kilku zdaniach próbujących pytającemu „wyjaśnić” problem, a w odczuciu pytającego kamuflujących istotę odpowiedzi.

   Wracamy do sprawy poruszonej w naszym artykule (2023-06-01 Brak wiedzy poparty biernością? Podczas sesji RM nie próbowano wyjaśnić sprawy do końca) nawiązującym do poruszonego, podczas majowej LXIV sesji Rady Miejskiej, problemu tzw. dni dyrektorskich.
   Niezadowolonych z braku zajęć edukacyjno-opiekuńczych w SP nr 2 (w dniach dyrektorskich na początku maja) rodziców, których opinie docierają do redakcji z różnych niezależnych źródeł informujemy, że wyznaczenie tych dni (niezależnie od tego, że potem w maju 2023 matura w budynku SP2 się nie odbyła) jest w pełni uzasadnione.
   Podzielamy natomiast wątpliwości rodziców uczniów SP2 wynikające z niepoinformowania rodziców czy nieskuteczne poinformowanie (ich zdaniem) o możliwości
udziału uczniów w zajęciach wychowawczo-opiekuńczych w dniach dyrektorskich na początku maja 2023. Podzielamy wątpliwości rodziców także ze względu na nieprzejrzystą odpowiedź SP2 na nasze pytanie:
Czy szkoła poinformowała rodziców o możliwości udziału uczniów w zajęciach wychowawczo-opiekuńczych organizowanych we wszystkich tzw. dniach dyrektorskich wyznaczonych w roku szkolnym 2022/2023?
albowiem
uzyskaliśmy od szkół odpowiedzi o bardzo zróżnicowanej długości. SP nr 5 odpowiedziała jednym komunikatywnym słowem (zgodnie z logiką pytania rozpoczynającego się słowem „czy”), SP nr 1 udzieliła odpowiedzi jednym wyczerpującym krótkim zdaniem, a SP nr 2 do odpowiedzi potrzebowała ponad 50 słów zawartych w kilku zdaniach próbujących pytającemu „wyjaśnić” problem, a w odczuciu pytającego kamuflujących istotę odpowiedzi.
Udokumentowanie, przez szkołę, faktów dotyczących poruszonego tu problemu powinno być szybkie i przejrzyste, aby rozwiać wątpliwości rodziców uczniów SP nr 2.

Bernard Cichosz
Grafika via https://niedrobna.wordpress.com/2014/10/21/lanie-wody/